Axelpass med stukade axlar. . .

Jag har ju dom senaste dagarna hårdkurerat mitt inflammerade muskelfäste med voltaren tabs och även salva, och tro´t eller ej men det känns redan bättre. Den konstanta ömheten är borta och jag kände inget alls idag när jag körde ett LÄTT pass för dom små liven till axlar. Förvisso brukar inte axelträningen konstigt nog vara problemet när jag får ont utan det är bröstträningen som är boven i dramat.

Här kommer dagen pass, som inleddes med styrkeryck som uppvärmning!

Styrkeryck. 40*10,60*6,70*4*2
Sittryck. 60*4  ----- Är så makalöst okoordinerad i sittläget men det är väl nåt som blir bättre med lite träning :)

Press nacke. 40*10,50*6*4
Sitt press i smith. 45*6*4 --------------- Ytterst lätt i båda övningarna. Skönt me lite fart på grejjorna.
Hantellyft. 15*8,16*8*3
Hantelrodd baks. axel. 14*10,17*8*3

Snabbt avklarat pass och väldigt skönt med ett lätt pass efter den senaste tidens hårdkörning. Får bli lite såna här pass ett tag nu när axlarna inte är 100%...

MEN JAG KOMMER TILLBAKA! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0