Skånegolf mm.

Ja nu har det ju hunnits med en del sedan sist och här ska vi väl försöka med en liten samanfattning av allt.
Förra helgen så tog jag själv, Frida, Pappa och Per vårt pick och pack och drog till Skåne för golfspel. Eller Per var ju redan där och tävlade men vi andra tog då pick och pack iaf :)
Här nedan följer lite bilder och dylikt från vår lilla tripp.





 

Farsan fann whiskeyn och sig själv väl tillrätta direkt vi entrade vårt hotellrum.

 

Även Per verkar ha funnit sitt rätta jag....

 

Frida ser väldigt lycklig ut vid anblicken av vårt hotell :)

 

Ulf Forsman visar upp en mycket fin genomsving.
Här har vi nog hunnit fem hål in på vår första runda som spelades på Ljunghusen.
Banan var kanonfin, ligger alldeles längst ner på Sveriges sydligaste udde.


 

Frida har funnit sina likar i den irländska höglandsboskapen som strövade omkring i närheten av havet.

 

Väldigt vackra långhåriga kossor :)

 

Här strålas det ikapp med solen på Kävlinge GKs 16e hål.

 


Syskonen Forsman lägger upp taktik inför puttningen,
fortfarande 16e green.

 


Dags för Frida att putta. Den smet nog antagligen utanför ;D

 


Jag ser mycket fokuserad ut...

 


Och självklart så dyker den ner, mitt i hål! Stensäker som vanligt :)

 


Farsan drar i en kortputt på det 18e.

 


Smeker i en kort på sista... 

 


Poängräkning efter 18 spelade på Kävlinge. Banan var i kanonskick och det var jättekul att spela en sån fin bana.
Vi kommer fram till att Per på något outgrundligt sätt tagit en "säker" ledning inför sista dagen. Per har hela åtta poäng tillgodo på mej, en ointaglig ledning... Eller?

 


Far och dotter trängs i baksätet inför vår sista runda på Falsterbo GK.

 

Vi strövar ner över dom stora sanddynerna för att bekanta oss med det skånska havet inför sista rundan.

 

Frida söker efter några fina snäckskal.. Eller så var det helt enkelt bara ålderskrämpor som fick henne att knäa :D

 

Det sista kortet på vår tour vart detta då kameran tyvärr var full. Det var synd med tanke på att undertecknad avslutade starkt och kapade poäng efter poäng på herr Larsson. Inför sista hålet var vi lika och då Per slog sin drive en bra bit ner på stranden var saken biff! 

Vi hade en väldigt trevlig resa med kanonväder nästan rätt igenom. Vill passa på att tacka dom medverkande och hoppas på fler sådana upptåg! :)


Här kommer några bilder på mej och min älskade från i lördags då vi var in till kungsan på "resedagarna".
Vädret var mysigt men vi hade en lite jobbig dag ändå.. =/

 


Sara vacker och glad som vanligt medans jag smygkikar i gratispåsen med foldrar vi fått. . . .

 


Hmm... Smiiile :)

 


Sara drog till med arga leken och jag kontrade direkt med ett underbett! :) Haha


Vill tacka dej också Sara för att du är världens bästa. Du har vart så himla duktig här hemma idag när jag har vart och spelat golf, trots att det är jobbigt just nu.

Älskar dej mitt hjärta!

Just ja, PF gjorde Hole in one idag på 2an i österhaninge! Gratulationer till honom.


Kommentarer
Postat av: Luca

Underbart du! =D
It comes a time for everyone, when Death comes and carries you away... But why rush it..?^^,
Stand tall, Live proud and FIGHT through setbacks, Death and sorrow..=)
Och föresten, om jag inte visste bättre så hade jag trott att din flickvän var en fd klasskompis till mig ^^

2007-06-22 @ 03:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback