Lördag 31/1, 74,75 kg TÄVLING!

Ja för andra helgen i rad dammade man av sig tävlingsovanan och la sig på bänken igen :)
"Hemmatävling" i Kilafors och anordnad av BSK och Landa.
Det var ju på den här tävlingen jag tänkte försöka skaffa mej ett skapligt resultat då jag körde med Katanan istället för den stora F6an.

Värmning.. 70*6*2, 100*3, 120*2, 130*1

Tröja på Katana stl 40

9 cm kloss. 150*2
5 cm kloss. 170*1

Hela vägen 175*1 (bara ner med hjälp upp)

Tävling.

 

175 0-3 Underkänt  -- Tröjan lite halvdragen och kom knappt ner, tappade vinklarna..
175 3-0 Godkänt      -- Stabilt lyft. 3 vita
182,5 0-3 Underkänt  -- Kom ner hyffsat bra men fanns inget tryck. Dåligt..

Att för andra tävlingen i rad bara ha ett godkänt lyft är väl sådär men att få 175 i "debutomgången" känns ändå skapligt.
Hamnade på 124,99 poäng och bidrog  väl iaf lite till laget.
Imorgon blir det lite lallträning av hela kroppen och sen på torsdag drar jag igång ett program som jag kommer att följa i fyra veckor. Kommer köra utan tröja nu i en fyra - fem veckor för att CNS ska få återhämta sig lite. Det har blivit mycket tung träning till kloss med tröja dom senaste månaderna så det ska bli skönt att lägga om en vända.

Ska köra efter ett Sheikoprogram inriktat på SL. Kommer bli väldigt väldigt många set jämfört med nu och dessutom bänk flera ggr/vecka, men med ganska låga antal reps och på relativt låga vikter genom hela programmet så borde jag nog klara axlarna och överträning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0